Dotacje


Firma Barbara Luijckx Sp. z o.o uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt pn.  . „Promowanie marki produktowej BARBARA DECOR poprzez Markę Polskiej Gospodarki na rynkach międzynarodowych.”

Cel Projektu: wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorstwa BARBARA LUIJCKX Sp. z o.o oraz marki produktowej BARBARA DECOR na wybranych rynkach docelowych.

Planujemy realizację działań promocyjnych na następujących rynkach docelowych: Europa, Bliski Wschód (ZEA, Bahrajn, Oman), Daleki Wschód (Japonia, Korea Pd, Kazachstan). Wskazane rynki są rozwojowe, nie tylko z uwagi na rosnący import wyrobów czekoladowych, ale również ich reeksport do krajów europejskich i azjatyckich, co umożliwi rozszerzenie działalności eksportowej na inne rynki zagraniczne.

W projekcie planujemy wziąć udział w charakterze wystawcy w 4 imprezach targowo-wystawienniczych:
  • FOODEX JAPAN (Japonia) 2025,
  • ANUGA, Kolonia (Niemcy) 2025,
  • SIAL PARIS (Francja) 2026,
  • ANUGA, Kolonia (Niemcy) 2027
  • oraz w 1 misji gospodarczej połączonej z udziałem w wydarzeniu targowym – GULFOOD 2024 (Dubaj).
W czasie misji gospodarczej, pracownicy wezmą udział w targach jako zwiedzający. Ponadto podczas misji zostaną zorganizowane minimum 4 spotkania biznesowe z potencjalnymi kontrahentami. Natomiast w ramach zadań obejmujących udział firmy Barbara Luijckx Sp. z o.o. w wydarzeniu targowym w charakterze wystawcy, zaplanowano wynajem powierzchni wystawienniczej, zaprojektowanie i wykonanie zabudowy, obsługę stoiska wystawowego, nabycie panelu Marki Polskiej Gospodarki oraz podróże służbowe oddelegowanych pracowników.

Projekt wpisuje się w zakres wydarzeń targowych wskazanych na liście udostępnionej przez PARP, na których realizowane będą stoiska narodowe dla sektora spożywczego. W ramach projektu chcemy promować produkty pod marką własną Barbara Decor, w tym najwyższej jakości dekoracje czekoladowe klasy premium z czekolady o stałych parametrach jakościowych (deserowej, mlecznej i białej lub ich połączeń). Promocja polskich wyrobów na rynkach zagranicznych wpłynie na umocnienie wizerunku Marki Polskiej Gospodarki na świecie. Aktywny udział w promowaniu Marki polegać będzie m.in. na umieszczeniu jej panelu jako części zabudowy stoisk wystawienniczych na targach objętych projektem.


Odbiorcą docelowym promowanej marki Barbara Decor będą dystrybutorzy branży cukierniczej i gastronomicznej oraz profesjonalni producenci wyrobów cukierniczych, oczekujący produktów wysokiej jakości w połączeniu w wyjątkowym desingiem.
Oczekiwane rezultaty związane z realizacją projektu:
  • Minimum 5 podpisanych kontraktów handlowych, w tym 3 z rynku europejskiego, 1 z rynku Bliskiego Wschodu 1 z rynku Dalekiego Wschodu.
  • min. 8 968 200 PLN przychodów ze sprzedaży produktów będących przedmiotem eksportu, w tym 5 380 920 PLN z rynku europejskiego, 1 793 640 PLN z rynku Bliskiego Wschodu i 1 793 640 PLN z rynku Dalekiego Wschodu.
  • Promocja marki Barbara Decor na wybranych rynkach zagranicznych wpłynie na umocnienie konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa i zwiększenie rozpoznawalności, a także promocję MPG.

#FunduszeEuropejskie #Fundusze UE

Wartość projektu: 783 690,25 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 329 059,79 zł

Firma Barbara Luijckx Sp. z o.o. zrealizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, Poddziałanie 3.2.2 Kredyt na innowacje technologiczne pod nazwą: “Wdrożenie innowacyjnej technologii produkcji sparametryzowanych wyrobów czekoladowych z uwzględnieniem badania reologii”.


Cel projektu:
Podniesienie konkurencyjności firmy Barbara Luijckx Sp. z o.o. na rynku polskim oraz międzynarodowym poprzez wdrożenie innowacji produktowej – wysoce precyzyjnych i sparametryzowanych oraz termostabilnych wyrobów czekoladowych najwyższej jakości, których wytwarzanie będzie możliwe dzięki wdrożeniu innowacyjnej technologii.

    Rezultaty projektu:
  • rozpoczęcie produkcji nowych i znacząco ulepszonych w skali kraju dekoracji czekoladowych (kora, posypka, dropsy „z noskiem”) oraz półproduktów dla profesjonalistów (chunksy, chunksy termostabilne, batony (pałeczki) termostabilne)
  • rozszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa
  • osiągnięcie wysokiej pozycji konkurencyjnej

Umowa o dofinansowanie nr: POIR.03.02.02-00-1929/20-00
Wartość całkowita projektu: 10 621 437,30 zł
Koszty kwalifikowane: 10 621 437,30 zł
Dofinansowanie EFRR: 4 779 646,78 zł
Okres realizacji projektu: 02.03.2020r. – 30.09.2021r.

    Instytucje zaangażowane:
  • Instytucja Zarządzająca: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju (https://www.gov.pl/)
  • Instytucja Pośrednicząca: Bank Gospodarstwa Krajowego (https://www.bgk.pl/)